РОЗРОБКА СИСТЕМНОЇ МОДЕЛІ ЯКОСТІ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ІНФОКОМУНІКАЦІЙНИХ МЕРЕЖАХ ЗВ’ЯЗКУ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НИЗЬКОЇ ЗАТРИМКИ ТРАФІКУ

  • Захаржевський А. Г. (Zakharzhevsky A.H.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

Досліджено питання якості обслуговування у мережах останнього покоління. Оцінюється вплив різнорідного трафіку на основні показники якості обслуговування, що відображають ймовірність втрати пакетів та затримку доставки за часом. Розроблено модель якості обслуговування у інфокомунікаційних мережах зв’язку для забезпечення низької затримки трафіку. З урахуванням концепції якості в інфокомунікаційних мережах стає важливим питання якості обслуговування у мережах останнього покоління з позицій забезпечення високої надійності та достовірності передачі інформації, що в значній мірі впливає на якість наданих користувачеві послуг. Це, природно, визначає необхідність контролю різних параметрів обладнання та ліній зв'язку, які визначаються як особливостями системи передачі, так і параметрами орендованих каналів і трактів. Основою для визначення якості обслуговування, як було зазначено вище, є положення міжнародної концепції якості обслуговування (QoS). За вимогами пропонованої в концепції моделі контролю відповідності, підхід до показників якості структурно пов'язаний з еталонною моделлю OSI.

Основними перевагами сучасних технологій інфокомунікаційних мережах зв’язку є безумовно 5G-технології які вже підтримують такі ресурсомісткі послуги, як масивний міжмашинний зв'язок, наднадійний зв'язок та зв'язок із низькою затримкою. Всі вони вимагають високої швидкості передачі даних, низької затримки одиниці мілісекунд, а також підключення мільйонів пристроїв. У той же час необхідно забезпечити високий рівень якості обслуговування (QoS), що відіграє важливу роль у технологій 5G.

Запропонована модель дає можливість оцінити не лише якість обслуговування об'єднаного потоку трафіку послуг інтернету речей, тактильного інтернету та доповненої реальності, але також затримку доставки та ймовірність втрати пакету.

Результати моделювання показали, що параметри якості обслуговування трафіку інтернету речей та інших сучасних додатків помітно відрізняються під час обслуговування сукупного потоку. При вивченні обслуговування агрегованого трафіку встановлено, що для нього ймовірність втрати пакета більша, ніж для трафіку інтернету речей. Крім того, ця різниця стає більш істотною при збільшенні інтенсивності навантаження, що надходить.

Ключові слова: якість обслуговування (QoS), інфокомунікаційні мережі зв’язку, ймовірність втрати пакетів, системна модель, низька затримка трафіку

Номер
Розділ
Статті